با لبنیات وزنت را کم کن

اتفاق افتاده وقتی اسم لبنیات یا موقع مصرف که میاد با خود ناخودآگاه بحث چاقی هم به میان می آید در این مقاله قصد داریم که بگیم چگونه لبنیات موجب لاغری هم میشود.

یکی از گروه هایی است که سفارش شده هر روز مصرف شود چون منبع خوب پروتئین، روی و برخی ویتامین های گروه B است و  منبع اصلی کلسیم برای ساخت و نگهداری بافت استخوانی است. 

دانشمندان ثابت کرده اند که لبنیات نه تنها منبع خوب کلسیم و در برقراری سلامت عمومی بدن موثر است بلکه نقش موثری در تجزیه چربی ها بدن و کاهش وزن دارد.

در تحقیقاتی که روی دوگروه افراد چاق صورت گرفته مشخص شده افرادی که در برنامه رژیم غذایی روزانه شان فراوان لبنیات مصرف میکردند بیشتر از افرادی که با همان میزان کالری ولی لبنیات کمتر اسفاده می کنند بیشتر وزن کم کردند.

انتخاب محصول لبنی مناسب

برای مصرف لبنیات بدلیل چربی موجود در آنها باید دقت کنید تا نقشه های شما برای لاغر شدن را بهم نریزد.

شیر و ماست کم چرب می تواند گزینه هایی مناسبی برای مصرف باشد چون چربی کمتری دارند.

پنیر چربی بالاتری نسبت به بقیه دارد ولی حذف آن درست نیست بلکه میتوانید از پنیر سفت مانند چدا استفاده کنید.

پنیر فتا و بز هم چربی به نسبت کمتری دارد و هر روز میتوانید به اندازه یک قوطی کبریت پنیر مصرف کنید.

و برای میزان مصرف شیر یک لیوان از آن و برای مصرف ماست هم یک کاسه ماست کم چرب اگر در برنامه روزانه قرار بگیرند میتواند در روند لاغر شدن موثر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *