مقالات

مصرف روغن حیوانی برای کودکان

روغن حیوانی به چه میزان در سلامتی کودکان موثر است؟

کودکان از 6ماهگی به بعد می توانند مصرف غذا های کمکی را دردستور تغذیه ای خود بکارگیرند از همین لحاظ مادران برای رشد کودک و بالابردن ارزش تغذیه ای غذای کودک عموما مقداری روغن یا کره حیوانی اضافه میکنند. 
روغن حیوانی گاوی یک ماده غذایی سالم است که سلامت و رشد سالم کل بدن، از جمله قلب را تضمین می کند.روغن حیوانی شامل تعداد بی شماری از عناصر غذایی ضروری روزانه مانند  CLA (اسید لینولئیک مزدوج)، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 9 به همراه ویتامین های A، D، E و K است.
همانطور که در بالا گفتیم روغن حیوانی میتواند به عنوان یک مکمل در غذای کودکان استفاده شود تا روند رشد کودکان سریع تر بشود حال در پایین به برخی از مزایای استفاده روغن حیوانی در غذای کودکان می پردازیم.

1 - بهبود توانایی های مغز

کمبود اسیدهای چرب موجب افزایش خطر ابتلا به بیماریهای عقلی و آلزایمر را افزایش میدهد لذا استفاده از روغن های حیونی در دستور غذایی کودکانتان قرار دهید تا از این بیماری در بزرگسالی جلوگیری شود.

2 - تقویت سلامت دستگاه گوارش

افزودن روغن حیوانی به غذا باعث افزایش خواص دارویی غذا می شود که این به تحریک ترشح اسید معده برای هضم بهتر در آینده کمک می کند و گنجاندن اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در درجه اول اسید بوتیریک به کاهش مشکل التهاب و بهبود توانایی های هضم کمک زیادی می کند.  

3- کم کردن کلسترول ناسالم

روغن حیوانی یکی از اعضای برجسته خانواده چربی هاست که دارای آمینواسیدهای ضروری است و باعث حرکت راحت چربی های خوب در بدن می شود. بطوریکه پزشکان معتقدند که والدین در فواصل زمانی منظم کودکان را به خوردن روغن حیوانی مجبور کنند تا سطح کلسترول LDL را کنترل کنند زیرا زمانی در بدن افزایش پیدا کند موجب گرفتگی شریان های خونی میشود.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *