مقالات

خوشمزه ای به نام پنیرپیتزا

لطفا چشمان بسته

لطفا اگر کسی کنارتان است از آن تقاضا کنید که برایتان بخوند یا بعد خودتان بعد از خواندن متن چشمانتان را ببندید و ان را تجسم کنید.

پیتزا

 یک سینی پر از پیتزا، که به تکه های مساوی و گه گاهی نامساوی مثلی برش خوردند، وقتی نگاش میکنی ترکیبی از رنگ ها را میبینی انگار جعبه مدادرنگی را جلوتون باز کردن، هر مقدار زمان که میگذره بوی نان برشته زیر مواد دیگرش ادم را دیوانه میکنه بوی پپرونی ، بوی پنیرپیتزا آب شده را بهتره نگم.

 دبگه صبر و طاقت نداری،  دست می بری که یک لوزش جدا کنی با یک صحنه مواجه میشی اونم کش اومدن پنیرپیتزاست که قبل از اون در تلویزیون یا تبلیغات شرکت ها دیده بودید  این صحنه چندین برابر شما را مشتاق تر برای زودتر خوردن اون لوز خوشمزه میکنه،


 وقتی مقداریش در دهان میگذاری انگار یادت رفته که تا چند ساعت قبلش غذاخورده بودی، بعد مزه ی تیز پپرونی زیر دندون حس میکنی “وای عجب مزه ای!” انگار تمام پیتزاهایی که قبل از این خورده بودی را فراموش میکنی. 

چشمان باز ادامه مطلب

 ک واقعا این پیتزا چی داره که همه اینقدر دوستش دارند، از حق نگذریم این مواد را  هرروز یا به تنهایی یا با ترکیبی از هم مصرف میکنیم ولی چرا پیتزا چیز دیگریست؟اینجسات که باید بگیم تنها برگ برنده این موضوع پنیرپیتزاست که وقتی روی مواد دیگر قرار میگیرد و آب میشود یک طعم رویایی میدهد.

 پس چه خوب درباره این خوشمزه مقداری اطلاعاتمون را بالا ببریم.

پنیرپیتزا چگونه درست می شود؟

 نکته اولی که باید بدونید درباره ی ماده اولیه تشکیل دهنده آن است که پنیر پیتزا  هم بر پایه شیر درست می شود و هم بر پایه پنیر

 برای تولید پنیرپیتزا بر پایه شیر اینگونه است که استارترهای آب پنیر به شیر حاوی باکتری های ترموفیل اضافه می شود و سپس به شیر اجازه می دهند تا دوران رسیدن را طی کند. سپس مایه پنیر رنت جهت ایجاد لخته به شیر اضافه می شود. بعد از تشکیل لخته، لخته بزرگ تر بریده شده تا به قطعات کوچک تر تقسیم شود. پس از مدتی لخته ها را هم می زنند تا قسمت مایع از آن جدا شود. بعد لخته ها را از آب جدا کرده و پرس می کنند و آبشان را گرفته و سفت می کنند. این کار باعث می شود بافت پنیر کمی کش دار و لاستیک مانند شود. سپس با حرارت دادن این حالت کش آمدن بیشتر نمایان می شود. در مرحله بعدی به لخته ایجاد شده فرصت می دهند تا pHرا به محدوده 5/5-2/5 برساند. در این محدودهpH ، پنیر قابلیت کشش بهتری پیدا می کند. برای ایجاد بافت مناسب و کشش پذیری، پنیر را به حالت خمیر درآورده و می کشند تا بافت مناسب ایجاد شود.   

این ترکیب بوجود اومده را به اصطلاح پنیر اولیه می گویند که پایه تشکیل پنیر پیتزاست.

انواع پنیر پیتزا

1- پنیرموزارلا

پنیری با بافت نرم است که زادگاهش ایتالیاست و حالت کشسانی بالایی دارد و از آن در پاستا، لازانیا، سالاد و … استفاده میشود.

2- پنیرچدار

پنیر چدار یکی از پنیر های مورد استفاده در ترکیب پیتزاهاست و عموما رنگ نارنجی دارد و طعم خوشمزه آن سبب استقبال آن شده است، این پنیر به عنوان یک پنیر پرچرب با درصد 48 در ماده خشک است

3- پنیرگودا

2- پنیرچدار

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *